Niet bezuinigen op datakwaliteit

Datakwaliteit hoort altijd een hoge prioriteit te hebben. Maar helaas, in deze economisch zware tijd wordt de database nogal eens gezien als bezuinigingspost. Onterecht, want dit zijn immers uw (toekomstige) klanten!


Een paar tips die niet direct veel hoeven te kosten.

Zorg dat de verantwoordelijkheid voor de datakwaliteit binnen je organisatie is vastgelegd. Maak één persoon verantwoordelijk! Omdat niemand zich écht verantwoordelijk voelt voor de datakwaliteit zal er bij de invoer wellicht niet zo nauwkeurig gewerkt worden als zou moeten. Als iemand zich verantwoordelijk voelt, zal deze anderen er op aanspreken, op die manier zorgt u ervoor dat de kwaliteit van de data al bij de invoer geborgd is.

Laat de kwaliteit van uw klantdata door een onafhankelijke partij regelmatig opschonen, verrijken en standaardiseren.

Breng binnen uw organisatie steeds opnieuw het belang van datakwaliteit onder de aandacht; dit kan door het in kaart brengen van onnodige kosten door het gebruik slechte/oude data (denk bv. aan onnodige druk- en bezorgkosten).

Voorkom irritatie bij uw klant; als zij zelf wijzigingen doorgeven, ben daar blij mee, deze potentiële klant stelt het op prijs dat u de juiste gegevens gebruikt, informatie uit eerste hand en dus zeer kostbaar. Verwerk dit correct en direct!

Besparen op de kwaliteit van uw database? Liever niet dus!

Oudere posts

10 twittertips voor ondernemers
De ondertekening van een zakelijke e-mail
Handige zinnen om te gebruiken in een Engelse brief
Klanten krijgen is geen kunst - klanten behouden wel!
Twitter als braakbal
Maak klanten gelukkig dan komen ze terug!
Ongeschreven email-regels opgeschreven
Google, mijn beste vriend bij transcripties
Klantenservice via nieuwe media
Tips voor het versturen van facturen
Wake up call voor slapende klanten!
Vaarwel crisis, maar hoe nu verder?
To Tweet or not to Tweet
Tips uitwerken geluidsbestanden
2x5 dicteer-tips voor (medische) dictaten
Laat je klanten spellen!
Hoe klantgericht is jouw CRM-systeem?
7 Tips verhoging productiviteit
Invulling CRM-systeem
11 handige telefoontips
CRM-tip
Tip: pas de warmte-meter toe
Top10 voor netwerken
About.me



TEKST COMPANY

Marie-José Smedeman
Joh. van Vlaanderenstraat 33
5706 MB HELMOND

06-24715891
mail@tekstcompany.nl